26/04/12

Castilie e Leon: il leonês al reste fûr des scuelis

L’asturian, in plui di jessi la lenghe proprie des Asturiis, al è fevelât ancje intune part de comunitât di Castilie e Leon là che, cul non di leonês, al gjolt ancje di une garanzie di tutele e di promozion intal statût di autonomie. Intai fats però lis autoritâts de comunitât no metin in vore misuris di tutele par cheste varietât linguistiche e, ancje di resint, a àn confermât di no jessi disponibilis a fâlu. Chest almancul al è ce che al ven fûr des rispuestis dadis ae associazion Faceira che di agns e je impegnade inte promozion dal leonês.
La associazion culturâl e domandave in particolâr di cjapâ misuris pe jentrade dal leonês intal sisteme educatîf, compagn di ce che za si fâs pal galizian intai doi teritoris de Castilie e Leon là che cheste lenghe e je fevelade. Denant dal dinei dal esecutîf regjonâl, i rapresentants de associazion a àn fat savê che a puartaran la cuistion denant dal comitât consultîf dal Consei de Europe che al viôt dal rispiet de convenzion cuadri pe protezion des minorancis nazionâls, dal moment che ancje l’asturian - leonês al jentre tra lis lenghis ricognossudis di chest acuardi internazionâl.
Ta chestis zornadis intant i rapresentants de Faceira e di altris associazions impegnadis inte difese dal leonês si son cjatâts cui delegâts di Iniciativa pol Asturianu e a àn concuardât di infuartî i rapuarts tra di lôr e di lavorâ adun par svilupâ iniziativis e progjets che a puedin lâ ben sei pal asturian che pal leonês.
Font: Astur News, 03 e 10/04/12

Nessun commento: