15/03/12

Scozie: sierade la consultazion publiche di Londre sul referendum

Ai 9 di Març si è sierade la consultazion publiche inviade dal guvier britanic in mert al referendum su la autodeterminazion de Scozie. Cun cheste iniziative, l’esecutîf vuidât di David Cameron al veve chê di sintî la opinion dai citadins e dai diviers sogjets interessâts su cuatri ponts, ven a dî: la date miôr par tignî il referendum, cui che al varès di viodi de organizazion dal vôt, cui che al pues votâ e ce domande meti te schede. Di Londre no je rivade inmò nissune declarazion su cemût che e je lade la consultazion e si sa dome che i risultâts a saran comunicâts ca di cualchi setemane.
Al è di dî che une iniziative similâr e je stade inviade ancje dal guvier scozês, ma ta chest câs al è timp par rispuindi fintremai ai 11 di Mai. Chel istès, cualchidun al à za rindude publiche la sô posizion in proposit. Al è il câs dal Scottish Trades Union Congress che al à fat savê di jessi dacuardi cu la posizion dal guvier scozês in mert ae date dal referendum (Autun dal 2014, di maniere di vê plui timp par dibati a fonts i pro e i cuintri de indipendence) e ancje su la pussibilitât di partecipâ al vôt pai fantats di 16 e 17 agns, cundut che no mancjin i problemis logjistics di risolvi. Invezit, in mert ae domande di meti su la schede, pal STUC e à di jessi secje, ven a dî dome se si è dacuardi o no su la indipendence, cence proponi altris opzions.
Di segnalâ po lis reazions positivis dal SNP ae posizion pandude de Comission Europeane in mert ae referendum su la indipendence de Scozie. Cence jentrâ intal merit dal argoment, la Comission e à però sclarît che, intal câs che il Ream Unît, si dividi i doi sogjets che a ‘nt divignaran a saran tratâts in maniere compagne e à saran calcolâts tant che sucessôrs dal stât di dulà che a rivin cun ducj i dirits e i dovês dal câs. Si trate di une rispueste clare – al à dite l’europarlamentâr dal SNP, Ian Hudghton – ai partîts contraris ae indipendence che a metin fûr storiis di pôre sul avignî de Scozie dentri de UE.
Font: BBC, 08-09/03/12; EFA, 28/02/12

Nessun commento: