15/11/09

La gnove propueste de çampe indipendentiste basche pe soluzion politiche dal conflit


Il document fat indenant de çampe indipendentiste basche a Vignesie e a Altsasu si svilupe su siet ponts che o lin chi disot a presentâ:


1. La volontât popolâr pandude par viis pacifichis e democratichis e rapresente l’unic riferiment dal procès democratic di soluzion dal conflit, sei par permeti di inviâlu e di svilupâlu pal miôr, sei par rivâ ai acuardis che a varan di jessi confermâts de citadinance. Dilunc vie di dut il procès, la çampe indipendentiste basche, cemût che a varessin di fâ ancje chei altris sogjets, si impegne a rispietâ ad in plen lis decisions che, in maniere libare, pacifiche e democratiche, a cjaparan i citadins e lis citadinis baschis.


2. L’implant juridic e politic che, in cualsisei moment, a ‘nt vignarà fûr al à di jessi il risultât de volontât popolâr e al à di garantî i dirits a ducj i citadins e a dutis lis citadinis. Lis suazis legâls in vore in chel moment no puedin pidimentâ o limitâ la volontât popolâr libare e pandude in maniere democratiche, si ben a àn di garantîle.


3. I acuardis che a vignaran fûr intal svilup dal procès democratic a varan di rispietâ e di regolâ i dirits ricognossûts sei inte Declarazion Universâl dai Dirits dal Om, intal Pat Internazionâl dai Dirits Economics, Sociâi e Culturâi e intal Pat Internazionâl dai Dirits Civîi e Politics, sei intal rest de normative internazionâl sui dirits dal om, tant individuâi che coletîfs, e tra chescj la Cjarte dai Dirits des Feminis.


4. Il dialic politic inclusîf e cun paritât di condizions al rapresente l’imprest principâl par rivâ a acuardis tra lis diviersis sensibilitâts politichis dal paîs. La çampe indipendentiste basche e declare la sô volontât plene di jessi cjapade dentri ta chest dialic.


5. Inte suaze dal procès democratic, il dialic tra lis fuarcis politichis al à di tignî di obietîf un Acuardi Politic risolutîf che al varà di jessi fat bon de citadinance. L’acuardi che al vignarà fûr nol varà dome di garantî che ducj i progjets politics a puedin jessi difindûts in condizions di paritât di oportunitâts e cence nissune forme di coercizion o di interference, ma ancje che a puedin jessi metûts in vore se chest al è il desideri pandût de maiorance de citadinance basche par mieç dai procediments legâi adats.


6. Il procès democratic al à di svilupâsi cence nissune forme di violence e cence interferencis, e dome par mieç di viis e di mieçs politics e democratics. O partìn convints che cheste strategjie politiche e permetarà pas indenant par mieç dal Procès Democratic. Il Sud Afriche e la Irlande a ‘nt son un esempli.


7. O confermìn il nestri impegn cu la propueste di Anoeta. Daûr di chê, si à di imbastî un procès di dialic e un acuardi tra i partîts, cun paritât di condizions tra lis diviersis fuarcis politichis dal paîs, che al permeti di meti sù une suaze democratiche là che ducj i citadins a puedin decidi sul lôr avignî in maniere libare e democratiche, cence nissun limit fûr che la volontât popolâr. O crodìn che chest procès al vedi di fondâsi sui principis dal senatôr Mitchell.


Di chê altre bande, si à di inviâ un procès di negoziazion jenfri ETA e il Stât spagnûl che al fronti la smilitarizazion dal paîs, la liberazion dai presonîrs e des presoniris politichis baschis, il tornâ dai esiliâts e des esiliadis, e un tratament just par dutis lis vitimis dal conflit.

Par dut chest, o confermìn la nestre posizion cence risiervis a pro di un procès politic pacific e democratic par rivâ a di une democrazie inclusive là che il popul basc, libar e cence intimidazions di sorte, al decidi in maniere libare il so avignî.


Euskal Herria, ai 14 di Novembar dal 2009


Nessun commento: