09/06/22

Paîs Catalans: blocât il percors de gnove leç su la educazion

Riunion straordenarie ai 30 di Mai pal esecutîf catalan clamât a fâ buine une norme che si propon di tutelâ lis direzions dai centris educatîfs publics dai efiets de sentence dal tribunâl superiôr di justizie de Catalogne che e impon un 25% dal orari di lezion par castilian. La cort i à dât timp al guvier catalan fintremai i 31 di Mai par che al dedi indicazions ai istitûts scolastics di meti in vore i contignûts de sentence. Dut câs, par che la norme fate buine dal esecutîf e jentri in vore, al covente ancje il vôt dal Parlament. Il guvier catalan al contave di evitâ chest passaç in gracie de gnove normative su la educazion concuardade di ERC, Junts per Catalunya, PSC e En Comú Podem – che e definìs il catalan lenghe veicolâr pal insegnament e pal acet e il castilian lenghe di ûs curicolâr – dome che il percors di aprovazion in Parlament si à blocât dopo che lis diestris spagnolistis (PP, Ciudadanos e Vox) a àn domandât ae comission des garanziis statutariis di verificâ se i contignûts dal test a son compatibii cul statût di autonomie. Al è di dî che la propueste par mendâ la leç su la educazion, cundut dal acuardi tra i partîts principâi de aree nazionalitarie e progressiste, e je stade contestade cun fuarce ancje de CUP (çampe indipendentiste) e di diviersis realtâts impegnadis pe lenghe che le calcolin un ricognossiment de fin dal sisteme scolastic catalan a imersion.

Font: VilaWeb, 29/05/22

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