Jenfri
i 31 di Març e i 30 di Avrîl la FUEN (Union Federâl des
Nazionalitâts Europeanis) e à domandât ai siei associâts di
davuelzi un scandai sul ûs des lenghis minorizadis intes ativitâts
informativis e educativis leadis ae crisi epidemiologjiche in at. Lis
rispuestis rivadis a àn tocjât 29 comunitâts presintis in 18 stâts
europeans. Il scandai al è duncje parziâl e al fotografe dome la
situazion des comunitâts plui ativis ma, chel istès, al ufrìs
elements di riflession interessants. Par chel che al rivuarde la
informazion su la epidemie e sui siei efiets, intal 52% dai câs si
le à vude ancje tes lenghis propriis. A dâle par solit a son stâts
i mieçs di comunicazion e lis organizazions di riferiment des
minorancis stessis e, in cualchi câs, i guviers regjonâi. Simpri
tal 52% dai câs si à vude la difusion di informazions sanitariis
intes lenghis minorizadis: su chest front si à vût un ativisim plui
fuart de bande des istituzions locâls. Intal 55% dai câs esaminâts
si à vude la pussibilitât di vê spazis educatîfs intes lenghis
propriis ancje intant de sierade des scuelis. Intal 14% cheste
pussibilitât e je stade presinte ma dome in forme limitade. Intal
21% dai câs i students no àn vût acès a nissun gjenar di
educazion inte lôr lenghe proprie che si à di zontâi un 10% là
che cheste pussibilitât no jere garantine nancje prime de emergjence
sanitarie. Al è di dî però che, ancje là che il servizi al è
stât garantît, dispès al è stât plui par merit dai insegnants o
des scuelis che no des istituzions. La emergjence e à ancje marcât
la scjarsetât di formazion, materiâi e imprescj par podê davuelzi
in maniere corete l’insegnament a distance.
Font:
FUEN,
11/05/20
Nessun commento:
Posta un commento