Il
tribunâl costituzionâl spagnûl al à decidût di anulâ diviers
articui de leç de educazion (LEC) fate buine dal Parlament de
Catalogne intal 2009 che e regole il sisteme scolastic di chest
teritori. A fâ ricors cuintri de normative autonomiche al jere stât
il Partido Popular
(PP) subite dopo de aprovazion de leç. Il tribunâl i à metût però
cuasi dîs agns par dâ fûr la sô sentence. I magjistrâts spagnûi
a àn anulât i articui che a regolin la educazion primarie, chê
secondarie, il curriculum e la struture dal cuarp docent par vie che
a laressin a semplificâ e no a integrâ la normative statâl in
materie. Cundut dai tais pençs, il tribunâl costituzionâl nol à
anulât il model a imersion in vore in Catalogne cemût che e
domandave la diestre spagnoliste. Chel istès, e interven la
organizazion catalane Plataforma per la
Llengua, il model a imersion al reste
sot menace dal moment che al reste in pîts l’oblic di garantî un
cuart des oris di insegnament par castilian tai câs di students che
lu domandin, di maniere che a son diviersis lis scuelis ator pe
Catalogne là che il model a imersion nol è aplicât. La sentence, e
zonte po la organizazion pe lenghe, e mostre une volte di plui che la
Catalogne no gjolt di un autoguvier che i permeti une vere sovranitât
su temis centrâi come chel de educazion.
Font:
El Nacional,
25/04/19;
PFPLL, 25/04/19
Nessun commento:
Posta un commento