07/12/09

SPECIÂL "La çampe indipendentiste e je nassude par vinci"


Chi disot si propon la trascrizion par furlan dal intervent dal ex puartevôs di Batasuna, Arnaldo Otegi, che al è stât trasmetût ancje intant de conference dai 14 di Novembar a Vignesie. Il video dal intervent si pues cjatâlu achì.


Il stât al à inviât une strategjie une vore fine a tacâ de declarazion di Lizarra Garazi. Il stât al jere cussient che dutis lis lûs dal alarm a jerin piadis e che al jere in at un procès popolâr e democratic intal Paîs Basc vuidât, adun cun altris, de çampe indipendentiste, che al domandave un telâr nazionâl e democratic pal paîs. Par chest si veve ponût doi obietîfs: fermâ la çampe indipendentiste par mieç de repression e puartâ il Partît Nazionalist Basc a di un pat cul stât, par fâsi tirâ dentri intal stât, par che si trasformi intune fuarce regjonaliste dentri dal stât spagnûl.
E il stât al à otignût, intune cierte misure, un obietîf che o vin di ricognossi cence pôre o cence amission di sconfite: intant che nô o sin stâts bogns di meti in crisi i lôr progjets istituzionâi, lôr a son stâts bogns di blocâ la dinamiche che e permetarès di creâ un telâr gnûf. Dut câs, in dì di vuê, si à di dî a clâr che cheste e je dome une concuiste parziâl, parcè che dal nestri pont di viste al è plui che clâr che a van dilunc a esisti, intal nestri paîs, condizions obietivis e sogjetivis par un cambiament politic e sociâl.
Achì e va dilunc a esisti une maiorance che e vûl che la sô identitât nazionâl e vegni rispietade; achì e va dilunc a esisti une maiorance popolâr che e vûl che si rispieti il so dirit di decidi; achì e va dilunc a esisti une maiorance popolâr che e vûl un cambiament politic su fondis nazionâls e sociâls. Vuê, la çampe indipendentiste, ancje se e ricognòs che a son dificoltâts obietivis, ancje se e ricognòs che a àn rivât a blocâ almancul in part il procès di liberazion nazionâl, e à di dî a vôs alte che intal Paîs Basc a son lis condizions par un cambiament politic e sociâl. E vuê o volìn dîur ai incuisitôrs dal secul vincjesim-prin, a cui che al vûl sierâ cun mûrs la tiere e il mâr, che, di là di dut, la çampe indipendentiste no je nassude inta chest paîs par resisti e nancje par rispuindi.
O sin nassûts par vinci e o larìn a vinci!
O vin di dâ dongje fuarcis a çampe dal Partît Nazionalist Basc. O vin di meti adun un bloc storic, vuidât de çampe indipendentiste intune cun altris sogjets, di maniere di puartâ fint insom il progjet di liberazion nazionâl. E o vin di fâlu cun calme e cun atenzion, parcè che no si trate di un procès cence contradizions; a ‘nt saran, ma il probleme des contradizions al è di savêlis gjestî. Però, par che il procès al vegni sblocât, inviât e svilupât, al covente meti adun fuarcis. Al covente meti adun fuarcis par cambiâ i rapuarts cul stât. Inta chest paîs, duncje, o vin di dâ dongje fuarcis a çampe dal Partît Nazionalist Basc. E chest al è il secont dai grancj compits che la çampe indipendentiste si à dât, e o tacarìn a fâlu, cundut de repression, cundut dai pidiments che nus metaran su la strade; lu fasarìn cun pazience, cence presse, ma cun pas indenant reâi par creâ un bloc storic di lavoradôrs e lavoradoris, un bloc popolâr che al rivendichi a clâr la indipendence nazionâl dal Paîs Basc. Al è chest il nestri secont grant compit.
Il tierç compit che o vin, al è chel di infuartî lis nestris relazions cu la comunitât internazionâl. O vin simpri dit e vuê o tornìn a dîlu, che la risoluzion dal conflit e à di jessi fate inte suaze de Europe e e à di cjapâ dentri la comunitât internazionâl. Chel chi al è un lavôr che la çampe indipendentiste e à svilupât par agns, che no vin bandonât, che o vin di infuartî tai prossims mês par cirî la complicitât, la poie e il jutori de comunitât internazionâl par cjatâ fûr une soluzion democratiche dal conflit.
E par ultin, si varà di zuiâ la seconde part de partide che cualchidun al à bandonât intune citât de Europe centrâl intal ultin procès di negoziazion.
E si varà di fâlu parcè che no je altre soluzion dal negoziâ. Al è par chest che cuant che il siôr Rubalcaba al dîs: o le finîs o le finîs! No i rispuindìn: o o negoziais o o negoziais! O o negoziais o o negoziais!
O vuei che o sepis che il popul lavoradôr basc, che la classe operarie e i setôrs popolârs di chest paîs, ducj chei che o sin in vore par costruî un procès di liberazion nazionâl e sociâl inta chest paîs, no dismentearìn mai l’esempli che o vês dât, l’impegn che si sês cjapâts sù e l’impegn che o vês metût par cirî une soluzion dialogade e politiche al conflit tra il Paîs Basc e il stât spagnûl. Par nô o sês i miôr e simpri lu sarês!
Compagn dal om che 30 agns indaûr si à presentât denant des Nazions Unidis, la çampe indipendentiste si presente denant dai stâts, denant dal so popul e denant de comunitât internazionâl cuntune rame di ulîf inte man. Che nissun al lassi colâ cheste rame di ulîf!
Vive il Paîs Basc libar!


Nessun commento: