11/05/21

Galizie: il model scolastic al infuartìs il disecuilibri linguistic

Ai 27 di Avrîl a son stâts presentâts i risultâts di un progjet di verifiche des competencis linguistichis puartât indenant de Real Academia Galega che al à interessât i students de 4e ESO, o sei la ultime classe des secondariis obligatoriis. Daûr dal studi al ven fûr che ae fin des secondariis, i students che a rivin di un contest familiâr o teritoriâl che al à il galizian di prime lenghe a paronin te stesse maniere castilian e galizian. Divierse la situazion pai fantats che a rivin di fameis o areis, in primis chês urbanis, là che il castilian al fâs di paron: tal 35% dai câs a àn une competence par galizian cetant plui basse di chê te lenghe dal stât. Un altri element che al pese su la competence linguistiche al è il gjenar di scuele che si frecuente, ta chês publichis di fat la paronance dal galizian e je sigurade plui dispès che no ta chês privadis. Pai autôrs de ricercje, impen di garantî une competence compagne tes dôs lenghis, il model linguistic doprât in dì di vuê tal sisteme educatîf galizian al infuartìs il disecuilibri che al esist jenfri castilian e galizian.

Font: Real Academia Galega, 27/04/21

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