Cu
la partence dal an scolastic gnûf, intal stât francês si torne a
proponi il probleme de assegnazion di insegnants e risorsis aes
scuelis a imersion parificadis che a ufrissin ai fruts di cinc
comunitâts minorizadis – ocitans, catalans, bretons, bascs e
alsazians – un insegnament intes lôr lenghis propriis. Cun di fat,
a front di une domande che e cres, lis assegnazions de bande dal stât
centrâl a tindin a restâ fermis o fintremai piês. L’an passât a
jerin stâts uns 15 mil i students che a vevin frecuentât chestis
scuelis, 4 mil di lôr dome tal Paîs Basc setentrionâl (Ipar
Euskal Herria) là che l’aument di
iscrits par chest an al è di passe 200 fruts.
Seaska, la federazion des scuelis
baschis a imersion, e veve segnalât la dibisugne di trente
insegnants e, dopo di un scuintri avonde dûr cul ministeri, e à
otignût che in plui dai dîs assegnâts sul imprin a rivassin altris
dîs professôrs. Cun chest an, la rêt di scuelis a imersion
alsazianis (ABCM-Zweisprachigkeit)
e varès di rivâ a dodis istitûts cu la zonte di une gnove scuele
de infanzie ma di Parîs nol è rivât nancje un contrat in plui pai
insegnants e chest al impedìs di vierzi altris classis. Inmò plui
penze la situazion des Calandretas
ocitanis là che, dome par restâ te aree di Montpelhièr /
Montpellier, cu la concession di a pene doi insegnants in plui, si à
di refudâ alc come 300 gnovis iscrizions intes scuelis de infanzie.
Font:
Le Monde,
27/08/19
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