15/09/19

Stât francês: al reste il laç di Parîs su lis scuelis a imersion

Cu la partence dal an scolastic gnûf, intal stât francês si torne a proponi il probleme de assegnazion di insegnants e risorsis aes scuelis a imersion parificadis che a ufrissin ai fruts di cinc comunitâts minorizadis – ocitans, catalans, bretons, bascs e alsazians – un insegnament intes lôr lenghis propriis. Cun di fat, a front di une domande che e cres, lis assegnazions de bande dal stât centrâl a tindin a restâ fermis o fintremai piês. L’an passât a jerin stâts uns 15 mil i students che a vevin frecuentât chestis scuelis, 4 mil di lôr dome tal Paîs Basc setentrionâl (Ipar Euskal Herria) là che l’aument di iscrits par chest an al è di passe 200 fruts. Seaska, la federazion des scuelis baschis a imersion, e veve segnalât la dibisugne di trente insegnants e, dopo di un scuintri avonde dûr cul ministeri, e à otignût che in plui dai dîs assegnâts sul imprin a rivassin altris dîs professôrs. Cun chest an, la rêt di scuelis a imersion alsazianis (ABCM-Zweisprachigkeit) e varès di rivâ a dodis istitûts cu la zonte di une gnove scuele de infanzie ma di Parîs nol è rivât nancje un contrat in plui pai insegnants e chest al impedìs di vierzi altris classis. Inmò plui penze la situazion des Calandretas ocitanis là che, dome par restâ te aree di Montpelhièr / Montpellier, cu la concession di a pene doi insegnants in plui, si à di refudâ alc come 300 gnovis iscrizions intes scuelis de infanzie.
Font: Le Monde, 27/08/19

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