La
riforme dai liceus francês imbastide dal ministri pe educazion
Jean-Michel Blanquer e je lade a colpî ancje lis cussì clamadis
“dotazions orariis”, o sei la cuvierzidure economiche pai
professôrs disponibii a davuelzi oris di insegnament intune lenghe
minorizade. Un dai risultâts al è che, cul prossim an scolastic,
l’ocitan al riscje di disparî tant che lenghe di insegnament des
oris opzionâls. La misure e je dome la ultime di une rie di azions
che a metin sot atac ancje chei spazis che lis lenghis minorizadis a
vevin rivât a otignî te scuele publiche francese. A fâ il pont su
la situazion, in particolâr par chel che al rivuarde la Ocitanie, al
è un dossier publicât in Jugn de organizazion Assemblada
Occitana. Il document al conte il
percors storic e legjislatîf de presince dal ocitan inte scuele, la
posizion che i diviers sogjets politics francês a àn in proposit e
i atacs puartâts plui di resint de politiche francese. Intal test si
propon ancje une rie di rivendicazions che citadins e organizazions
ocitanis a varessin di puartâ indenant a muse dure. Cun di fat, il
stât francês al à molât alc dome cuant che si à scuintrât cun
rivendicazions e mobilitazions fuartis – come tal câs di Corsiche,
Paîs Basc e Bretagne – e no si à mai çugnât di cui che al
faseve indenant domandis minimâls come tal câs dai ocitans.
Font:
Assemblada Occitana,
24/06/19
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