22/06/19

Spagne: procès ai leaders indipendentiscj, finidis lis udiencis

Ai 12 di Jugn si à sierade, denant dal tribunâl suprem di Madrid, la prime part dal procès cuintri dai leaders indipendentiscj catalans che e je lade indenant par cuatri mês, cun 52 udiencis e 422 testemonis. Il confront tra acusis e difesis no à però mudât la situazion dal moment che lis domandis di condane (o di assoluzion) a son restadis lis stessis fatis indenant sul principi. In particolâr il public ministeri al domande 25 agns di preson par Oriol Junqueras, 17 agns par Jordi Sànchez, Jordi Cuixart e Carme Forcadell, 16 agns par Raül Romeva, Jordi Turull, Josep Rull, Joaquim Forn e Dolors Bassa, e 7 agns par Meritxell Borràs e Santi Vila.
La ultime zornade e je stade ancje la ocasion pai undis imputâts par tornâ a fâ sintî la lôr vôs. Ducj, ancje se cun modalitâts e tonalitâts diferentis, a àn marcât il fat che si trate di un procès politic dal moment che se a son sot acuse al è dome pes ativitâts politichis che a àn puartât indenant. L'intervent plui significatîf al è stât chel dal president dal Òmnium, Jordi Cuixart, che al à rivendicât la disubidience civîl come strument legjitim e democratic di proteste metint duncje in evidence cemût che la sentence dal procès e pesarà sul nivel di democrazie dal stât spagnûl. In curt i magjistrâts a saran clamâts a decidi su lis domandis di liberazion condizionâl dai imputâts. Pe sentence, invezit, probabil che si varà di spietâ chest Autun.
Intant il tribunâl suprem nol à pierdût timp tal decidi di no autorizâ Oriol Junqueras, elet che nol è tant al Parlament european, a partecipâ ai ats par assumi la incarghe di eurodeputât, incarghe che i da dirit ae imunitât e che duncje e met a risi dute la tignude dal procès. A chest pont Junqueras al pues sei domandâ un intervent dal Parlament european in difese dal so status di eurodeputât, sei presentâ une denuncie cuintri dal tribunâl par abûs di podê, dal moment che i dinee dai dirits politics che, ancje se imputât, nol à pierdût.
Font: VilaWeb, 13-14/06/19; Naiz:, 13-14/06/19

Nessun commento: