Il
model educatîf cumò in vore nol garantìs la sorevivence dal
aragonês. E je la conclusion de ricercje svilupade de professore
Iris Campos de Universitât di Zaragoza. La investigazion e à cjapât
dentri insegnants, fruts e fameis di 55 localitâts dal Aragon
setentrionâl, là che la lenghe proprie e je ancjemò avonde
fevelade. In dut si stime che la lenghe e sedi cognossude e doprade
cuntune cierte continuitât di uns 30 mil personis. L’insegnament
dal aragonês a scuele al è jentrât in vore cul 1997 ma, inte plui
part dai câs, al è stât metût framieç des materiis opzionâls
che a previodin un massim di trê oris par setemane. Cundut de ande
positive mostrade des fameis e dai fruts pal so insegnament, il 72,8%
dai professôrs intervistâts al à declarât di no vê mai davuelte
nissune ativitât leade al aprendiment dal aragonês, a front di un
25,9% che lu à fat ogni tant e di un 1,4% che lu fâs in maniere
continuative. In 37 scuelis de infanzie l’aragonês al è
curicolâr, ma cul passaç ae primarie al devente opzionâl. Dome cun
chest an si à inviât une esperience par doprâle come lenghe
veicolâr.
Font:
Aragon Digital,
26/04/17
Nessun commento:
Posta un commento