01/03/10

SPECIÂL: Zutik Euskal Herria / Paîs Basc in pîts


Chi disot si propon il test dal comunicât dât fûr de Çampe indipendentiste basche (Ezker Abertzalea) in mert ae aprovazion dal document “Zutik Euskal Herria” (Paîs Basc in pîts) . La version integrâl dal document si pues cjatâle achì.


Ta cheste fin di setemane, la Çampe indipendentiste basche e à clamât adun lis sôs assembleis teritoriâls di Araba, Bizkaia, Gipuzkoa e Nafarroa, tirant dongje uns 600 militants indipendentiscj in rapresentance dai passe 270 comuns là che intai ultins mês la Çampe indipendentiste basche e à davuelt il so procès di discussion interne. Cun chestis assembleis teritoriâls la Çampe indipendentiste basche e à puartât insom la discussion là che e à decidût la sô strategjie politiche.

Intant di chestis assembleis i militants a àn fate une analisi de situazion politiche intal Paîs Basc (Euskal Herria) e si à esaminât il procès di discussion interne che al à puartât a decidi la planificazion politiche de Çampe indipendentiste basche pal 2010. Ae fin, lis assembleis teritoriâls a àn fate buine la risoluzion “Zutik Euskal Herria” (Paîs Basc in pîts) che e met adun lis conclusions dal dibatit e la scomesse politiche de Çampe indipendentiste basche. Chi disot a son presentâts i ponts plui impuartants di cheste risoluzion:

1. La fase politiche che Euskal Herria e je daûr a vivi e je chê dal cambiament politic che al à di jessi fat par mieç dal procès democratic. Une volte creadis lis condizions pal cambiament e sarà la ore di metilu in vore. Duncje, l’obietîf di cheste fase politiche al è permeti chest cambiament politic cul rivâ a di une suaze democratiche che e ufrissi lis fondis par che intal nestri paîs ducj i progjets politics a puedin jessi difindûts e metûts in vore. Di maniere di rivâ cussì a di une pâs salde e continuative par Euskal Herria. Acetâ cheste scomesse di cambiament e à domandât e e domande che ancje nô o vedin di cambiâ.

2. La Çampe indipendentiste basche si cjate denant la oportunitât di un cambiament politic vêr, la oportunitât di superâ il cicli atuâl e di vierzint un altri che al sedi pardabon democratic. Cumò, duncje, la sfide e je chê di passâ cheste puarte vierte a fuarce di agns e agns di lote e di lavôr e meti in at il cambiament politic. A son condizions politichis e sociâls suficientis par fâlu.

3. O confermìn il nestri impegn pal ûs di percors e di mieçs che a sedin dome politics e democratics. A son chescj i mieçs che a permetin la mobilitazion popolâr che e covente e la unitât di azion des fuarcis democratichis e progressistis dal paîs che a son la garanzie, il motôr e la jeve par vierzi e par puartâ indenant il procès democratic. Procès democratic che al à di davuelzisi in assence totâl di violence e cence interferencis, poiantsi sul dialic e su la negoziazion tra lis fuarcis politichis daûr dai principis dal senatôr Mitchell.

4. Une union largje di fuarcis che a doprin dome la lote di masse, istituzionâl e ideologjiche e je la fonde par puartâ il Stât sul teren dal confront libar e democratic di ideis e progjets politics, e podê cussì rivâ a di une situazion dulà che i citadins bascs in maniere libare, pacifiche e democratiche a cjapin lis decisions che a vuelin sul lôr avignî.

Par chest, alore, o invidìn la societât basche e lis fuarcis progressistis, democratichis e popolârs dal paîs, tal rispiet de storie, de personalitât e des carateristichis di ognidun, a dâsi dongje par rindi chest procès ireversibil. O indrecìn ancje un apel ae comunitât internazionâl par che e poi chest procès.

O sin convints che su chest troi e par mieç dal lavôr in comun e la mobilitazion popolâr, i prossims mês nus permetaran di fâ altris pas indenant e di meti in vore gnovis situazions che a rindin chest procès ireversibil.


EZKER ABERTZALEA,

ai 15 di Fevrâr dal 2010


Nessun commento: