04/10/07

Zonte 01 07 (04/10/07) - 03

Galizie: il galizian al cres intes gnovis tecnologjiis

Dome inte dade che e va dai 10 di Mai ai 15 di Jugn di chest an a son passe 42 mil i galizians che a àn discjariât la version di OpenOffice in lenghe galiziane. Par capî miôr l’impat che dut chest al à, si pues pensâ che se dutis chestis personis invezit di discjariâ chest software libar a vessin comprât Microsoft Office (che in Galizie al ven vendût te sô version di base sù par jù a 200 euros), la multinazionâl americane e varès vuadagnât passe 8 milions di euros in pôc plui di un mês! Dut câs, intal stes periodi, a son stadis dome 3.040 lis personis che a àn discjariât la version par galizian di Mozilla Firefox. Une reson, dade de riviste informatiche che e à publicât i dâts, par spiegâ cheste diference di cifris e podarès jessi leade al fat che, in realtât, il program nol è za biel che pront par galizian, ma daspò di vêlu discjariât intune altre lenghe si à di meti sù un altri pacut informatic che al fasi la sô traduzion par galizian.

L’assessorât pe industrie dal Guvier galizian al à dât la incarghe ae Associazion Galiziane dai Inzegnîrs des Telecomunicazions (AETG) di meti adun il prin Dizionari enciclopedic galizian des tecnologjiis de informazion. La opare, che e à vût un finanziament di passe 167 mil euros, e sarà metude adun cul jutori de “Real Academia Galega” e de Universitât di Vigo. Par rivâ insom cu la vore la AETG e à trê agns di timp. Il Dizionari – al à spiegât il Guvier galizian – al è une vore impuartant sei pes impresis, sei pai students e pai professôrs che, ta cheste maniere, a varan sot man un imprest che ur permeti di doprâ ad in plen la lôr lenghe intal cjamp de informazion e des gnovis tecnologjiis. In rêt, invezit, al è za disponibil un prin dizionari informatic par galizian, par spagnûl e, in forme video, ancje pal lengaç dai segns (che si pues viodilu achì).

L’assessorât pe culture e pal sport dal Guvier galizian al à invezit decidût di sburtâ a nivel internazionâl la produzion leterarie de Galizie. Par fâlu e à sielzût dôs stradis: chê de partecipazion simpri plui fuarte tes fieris internazionâls dal libri e chê di internet. Par chel che al rivuarde la prime strade, l’assessorât al à za proviodût a sostignî la presince dai prodots editoriâi galizians intes fieris dal libri dal Uruguay (Setembar), di Barcelone (Otubar), di Frankfurt (Otubar), di Guadalajara (Novembar), da La Habana (Fevrâr), di Bologne (Març – Avrîl), di Buenos Aires (Avrîl – Mai), di Londre e di Rio de Janeiro. In curt e sarà po disponibile in rêt, ae direzion www.readgalicia.com , une selezion di cuasi 200 oparis de leterature galiziane contemporanie. Sul sît a saran ducj i riferiments par contatâ lis cjasis editoris interessadis e si cjataran ancje tocs des oparis cuntune traduzion par inglês.

(Font: Galiza Hoxe, 28/08/07-01/10/07)


Nessun commento: